Weer

Merksem
20 oktober 2017, 16:13
Meest bewolkt
Meest bewolkt
14°C
gevoelstemperatuur: 11°C
luchtdruk: 1010 mb
vochtigheid: 71%
windsnelheid: 29 km/h ZW
Windstoten: 29 km/h
zonsopgang: 8:14
zonsondergang: 18:38
Verwachting 20 oktober 2017
dag
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
15°C
windsnelheid: 22 km/h ZW
Windstoten: 50 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
11°C
windsnelheid: 7 km/h ZZW
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 21 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
18°C
windsnelheid: 14 km/h ZW
Windstoten: 25 km/h
nacht
Meest bewolkt
Meest bewolkt
10°C
windsnelheid: 18 km/h ZW
Windstoten: 25 km/h
Verwachting 22 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
13°C
windsnelheid: 14 km/h WZW
Windstoten: 22 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
9°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 23 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
14°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
13°C
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 24 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
18°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
12°C
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 11 km/h
 

Archief

Oosterweelverbinding

In Het Nieuwsblad van afgelopen week lazen we :

Het progressief kartel Merksem, bestaande uit SP.A, Spirit en Groen!, wenst dat er bij de aanleg van de Oosterweelverbinding rekening wordt gehouden met de omwonenden. ‘Er moet een geluidsmuur komen langs de Ring en alle maatregelen voorzien in het milieu-effectenrapport moeten uitgevoerd worden om bijkomende milieuhinder te voorkomen’, klinkt het.

Wij hoorden even bij de andere meerderheidspartijen naar hun mening.

CD&V Merksem gaat akkoord, voorzitter Tom Brosens: “Wat de SPA zegt, is logisch. Ook CD&V deelt deze mening.”

Open VLD voorzitter-ad-interim Filip Buntinx gaat eveneens akkoord: “De omsluiting van de Ring mag niet gepaard gaan met een verhoging van de nu reeds bestaande geluidsoverlast voor de omwonenden. Ook Open Vld pleit voor het aanbrengen van geluidsschermen over het ganse traject vanaf het Sportpaleis (om de lawaaihinder van het viaduct te verminderen) én over de gehele lengte van het grondgebied Merksem. De snelweg ligt zeer dicht bij een aantal de wijken waar er nu reeds vaak sprake is van geluidsoverlast van de snelweg en van de spoorweg.”

1 comment to Oosterweelverbinding

  • Merksemnaar

    Ik heb de indruk dat Merksem, zijn bevolking en zijn politici de geplande aanleg van deze nieuwe Oosterweel-autosnelweg ondergaan zonder de belangen van Merksem te verdedigen. Al jaren. Is er dan geen expertise in Merksem? Beseffen zij eigenlijk hoeveel drukke verkeerswegen en autosnelwegen er reeds op en rondom Merksem liggen. En dat er nog meerdere zullen aangelegd worden op grondgebied Merksem.

    Een lezer heeft in 2007 in het blad De Antwerpenaar de vraag gesteld of er een tunnel kan aangelegd worden onder het Albertkanaal wegens het feit dat binnenkort het autoverkeer over de brug van de IJzerlaan definitief zal onmogelijk gemaakt worden. Nochtans de belangrijkste verbinding tussen Bredabaan en stad. Er werd niet eens geantwoord in De Antwerpenaar. Gevolg zal zijn dat het verkeer uit Kapellen, Schoten, Brasschaat doorheen de Merksemse woonwijken naar de Noorderlaan zal rijden.

Geef een reactie