Weer

Merksem
21 juli 2018, 8:09
Zonnig
Zonnig
19°C
gevoelstemperatuur: 21°C
luchtdruk: 1010 mb
vochtigheid: 77%
windsnelheid: 0 km/h N
Windstoten: 0 km/h
zonsopgang: 5:51
zonsondergang: 21:46
Verwachting 21 juli 2018
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
28°C
windsnelheid: 7 km/h NNW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
15°C
windsnelheid: 7 km/h NW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 22 juli 2018
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
28°C
windsnelheid: 7 km/h NNW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Helder
Helder
15°C
windsnelheid: 4 km/h N
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 23 juli 2018
dag
Meest zonnig
Meest zonnig
29°C
windsnelheid: 7 km/h WNW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Meest helder
Meest helder
17°C
windsnelheid: 4 km/h NO
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 24 juli 2018
dag
Meest zonnig
Meest zonnig
31°C
windsnelheid: 4 km/h ZZW
Windstoten: 7 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
19°C
windsnelheid: 4 km/h NNO
Windstoten: 7 km/h
Verwachting 25 juli 2018
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
32°C
windsnelheid: 4 km/h NNW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Meest helder
Meest helder
18°C
windsnelheid: 4 km/h NNW
Windstoten: 11 km/h
 

Archief

Ijzerlaantunnel? sp.a : daar is Merksem absoluut niet bij gebaat

Enkele dagen geleden publiceerden we een persbericht van OpenVLD Merksem. U vindt het hier. We vroegen aan enkele andere partijen wat zij hiervan vonden. Met deze brengen we u het standpunt van sp.a Merksem.

De vraag die men zich moet stellen, is of de Bredabaan de doorvoerpijp voor de halve Noorderkempen moet zijn of niet. sp.a antwoordt hierop radicaal neen. Ook de Merksemse coalitiepartners zeggen neen, vermits het Bestuursakkoord 2007-2012 duidelijk stelt dat Merksem geen doorgangsweg mag zijn naar het centrum van Antwerpen. Volgens sp.a zou een tunnel weer de passage aantrekken van wagens die – eens de Oosterweelverbinding er is – geacht worden via de Ring of de Noorderlaan naar de stad te gaan en daar is Merksem absoluut niet bij gebaat. Het feit dat de brug naar het Sportpaleis voor lokaal verkeer wordt, is juist ten voordele van de Merksemenaren die naar de stad willen en moet ervoor zorgen dat het aanzuigeffect tussen snelweg, Kleine Bareel en stad via de Bredabaan afneemt.

Open VLD schijnt niet te beseffen dat ‘de’ grote brok van de middelen voorzien voor het Masterplan naar het wegverkeer gaat! sp.a wil daarom dat elke eerste euro die vanuit Vlaanderen naar Merksem gaat, integraal besteed wordt aan de heraanleg van een verkeersluwe Bredabaan met brede voetpaden, fietspaden, wat bomen, een vlot openbaar vervoer. Dat zal de verblijfskwaliteit van de Merksemenaren ten goede komen. Dat zal ook de middenstand ten goede komen omdat de Bredabaan dan weer de aangename winkelstraat kan worden die ze nu al lang niet meer is. Van geld steken in een tunnel wordt de Bredabaan niet beter!

sp.a vergeet trouwens ook de verblijfskwaliteit niet van de Merksemenaren die langs de Ring wonen. Vlaanderen moet ook geld uittrekken voor de plaatsing van geluidsschermen, van de Groenendaallaan tot het Fort van Merksem.

Dat de communicatie van BAM beter moet, dat spreekt sp.a uiteraard niet tegen. De algemene nood aan informatie en timing werd reeds verscheidene keren door sp.a Merksem aangekaart.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.