Weer

Merksem
17 oktober 2017, 7:58
Helder
Helder
14°C
gevoelstemperatuur: 14°C
luchtdruk: 1020 mb
vochtigheid: 82%
windsnelheid: 4 km/h ZZW
Windstoten: 4 km/h
zonsopgang: 8:09
zonsondergang: 18:45
Verwachting 17 oktober 2017
dag
Meest zonnig
Meest zonnig
19°C
windsnelheid: 4 km/h Z
Windstoten: 7 km/h
nacht
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
11°C
windsnelheid: 4 km/h OZO
Windstoten: 7 km/h
Verwachting 18 oktober 2017
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
20°C
windsnelheid: 7 km/h Z
Windstoten: 18 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
11°C
windsnelheid: 4 km/h Z
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 19 oktober 2017
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
21°C
windsnelheid: 11 km/h Z
Windstoten: 14 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
13°C
windsnelheid: 7 km/h ZZO
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 20 oktober 2017
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
16°C
windsnelheid: 14 km/h WZW
Windstoten: 22 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
11°C
windsnelheid: 11 km/h Z
Windstoten: 29 km/h
Verwachting 21 oktober 2017
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
17°C
windsnelheid: 32 km/h ZZW
Windstoten: 43 km/h
nacht
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
9°C
windsnelheid: 22 km/h ZW
Windstoten: 40 km/h
 

Archief

Ijzerlaantunnel? sp.a : daar is Merksem absoluut niet bij gebaat

Enkele dagen geleden publiceerden we een persbericht van OpenVLD Merksem. U vindt het hier. We vroegen aan enkele andere partijen wat zij hiervan vonden. Met deze brengen we u het standpunt van sp.a Merksem.

De vraag die men zich moet stellen, is of de Bredabaan de doorvoerpijp voor de halve Noorderkempen moet zijn of niet. sp.a antwoordt hierop radicaal neen. Ook de Merksemse coalitiepartners zeggen neen, vermits het Bestuursakkoord 2007-2012 duidelijk stelt dat Merksem geen doorgangsweg mag zijn naar het centrum van Antwerpen. Volgens sp.a zou een tunnel weer de passage aantrekken van wagens die – eens de Oosterweelverbinding er is – geacht worden via de Ring of de Noorderlaan naar de stad te gaan en daar is Merksem absoluut niet bij gebaat. Het feit dat de brug naar het Sportpaleis voor lokaal verkeer wordt, is juist ten voordele van de Merksemenaren die naar de stad willen en moet ervoor zorgen dat het aanzuigeffect tussen snelweg, Kleine Bareel en stad via de Bredabaan afneemt.

Open VLD schijnt niet te beseffen dat ‘de’ grote brok van de middelen voorzien voor het Masterplan naar het wegverkeer gaat! sp.a wil daarom dat elke eerste euro die vanuit Vlaanderen naar Merksem gaat, integraal besteed wordt aan de heraanleg van een verkeersluwe Bredabaan met brede voetpaden, fietspaden, wat bomen, een vlot openbaar vervoer. Dat zal de verblijfskwaliteit van de Merksemenaren ten goede komen. Dat zal ook de middenstand ten goede komen omdat de Bredabaan dan weer de aangename winkelstraat kan worden die ze nu al lang niet meer is. Van geld steken in een tunnel wordt de Bredabaan niet beter!

sp.a vergeet trouwens ook de verblijfskwaliteit niet van de Merksemenaren die langs de Ring wonen. Vlaanderen moet ook geld uittrekken voor de plaatsing van geluidsschermen, van de Groenendaallaan tot het Fort van Merksem.

Dat de communicatie van BAM beter moet, dat spreekt sp.a uiteraard niet tegen. De algemene nood aan informatie en timing werd reeds verscheidene keren door sp.a Merksem aangekaart.

Geef een reactie