Laatste reacties

Weer

Merksem
23 januari 2018, 4:59
Bewolkt
Bewolkt
7°C
gevoelstemperatuur: 6°C
luchtdruk: 1020 mb
vochtigheid: 81%
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 7 km/h
zonsopgang: 8:32
zonsondergang: 17:16
Verwachting 23 januari 2018
dag
Stortbuien
Stortbuien
10°C
windsnelheid: 11 km/h ZZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
9°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 24 januari 2018
dag
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
13°C
windsnelheid: 14 km/h ZZW
Windstoten: 22 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
8°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 22 km/h
Verwachting 25 januari 2018
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
9°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
4°C
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 26 januari 2018
dag
Bewolkt
Bewolkt
8°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
2°C
windsnelheid: 7 km/h WNW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 27 januari 2018
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
7°C
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Meest bewolkt
Meest bewolkt
4°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
 

Archief

Bredabaan in 2010?

Volgens districtraadsvoorzitter Gilbert Verstraelen (sp.a)  kan de heraanleg van de Bredabaan starten in 2010. Er zou een akkoord zijn met de BAM en ook Vlaams minister van openbare werken, Hilde Crevits (CD&V) zou haar ok hebben gegeven.

Dit is ongetwijfeld een plotse wending in het dossier dat al minstens sinds de jaren ’80 van vorige eeuw aansleept. Het gevaar bestaat nu wel dat het verkeer helemaal in de soep loopt omdat men dan ook bezig is met de werken aan de Oosterweelverbinding. En mogelijk lopen de werken aan de as Laaglandlaan-Kroonplein-Dr. M. Timmermanslaan uit. En hoe zat het met de timing rond de bruggen over het Albertkanaal. Maar hiermee zijn we misschien wat te negatief, laat ons vooral blij zijn met het feit dat er eindelijk iets beweegt in het dossier.

Hoe de Bredabaan er moet uitzien na de heraanleg, daar heeft men in het districtshuis wel een idee over. Het moet te vergelijken zijn met de vernieuwde Zuiderleien in Antwerpen. Brede trottoirs, bomenrijen, anderhalve rijstrook in elke richting en in het midden een brede baan voor het openbaar vervoer. Eventueel zonder bussen, maar met meer trams, maar die beslissing hangt ook af van De Lijn. 

Geef een reactie