Weer

Merksem
24 oktober 2017, 13:23
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
16°C
gevoelstemperatuur: 14°C
luchtdruk: 1020 mb
vochtigheid: 87%
windsnelheid: 14 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
zonsopgang: 8:21
zonsondergang: 18:30
Verwachting 24 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
18°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 25 km/h
nacht
Meest bewolkt
Meest bewolkt
13°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 25 oktober 2017
dag
Meest bewolkt
Meest bewolkt
17°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
11°C
windsnelheid: 4 km/h ZW
Windstoten: 7 km/h
Verwachting 26 oktober 2017
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
18°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Bewolkt
Bewolkt
12°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 27 oktober 2017
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
15°C
windsnelheid: 11 km/h NW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Bewolkt
Bewolkt
9°C
windsnelheid: 7 km/h W
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 28 oktober 2017
dag
Meest bewolkt
Meest bewolkt
14°C
windsnelheid: 18 km/h W
Windstoten: 29 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
9°C
windsnelheid: 22 km/h NW
Windstoten: 29 km/h
 

Archief

Bredabaan in 2010?

Volgens districtraadsvoorzitter Gilbert Verstraelen (sp.a)  kan de heraanleg van de Bredabaan starten in 2010. Er zou een akkoord zijn met de BAM en ook Vlaams minister van openbare werken, Hilde Crevits (CD&V) zou haar ok hebben gegeven.

Dit is ongetwijfeld een plotse wending in het dossier dat al minstens sinds de jaren ’80 van vorige eeuw aansleept. Het gevaar bestaat nu wel dat het verkeer helemaal in de soep loopt omdat men dan ook bezig is met de werken aan de Oosterweelverbinding. En mogelijk lopen de werken aan de as Laaglandlaan-Kroonplein-Dr. M. Timmermanslaan uit. En hoe zat het met de timing rond de bruggen over het Albertkanaal. Maar hiermee zijn we misschien wat te negatief, laat ons vooral blij zijn met het feit dat er eindelijk iets beweegt in het dossier.

Hoe de Bredabaan er moet uitzien na de heraanleg, daar heeft men in het districtshuis wel een idee over. Het moet te vergelijken zijn met de vernieuwde Zuiderleien in Antwerpen. Brede trottoirs, bomenrijen, anderhalve rijstrook in elke richting en in het midden een brede baan voor het openbaar vervoer. Eventueel zonder bussen, maar met meer trams, maar die beslissing hangt ook af van De Lijn. 

Geef een reactie