Weer

Merksem
22 oktober 2017, 19:24
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
11°C
gevoelstemperatuur: 7°C
luchtdruk: 1010 mb
vochtigheid: 81%
windsnelheid: 14 km/h W
Windstoten: 14 km/h
zonsopgang: 8:18
zonsondergang: 18:34
Verwachting 22 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
12°C
windsnelheid: 18 km/h WZW
Windstoten: 50 km/h
nacht
Deels bewolkt met buien
Deels bewolkt met buien
9°C
windsnelheid: 11 km/h W
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 23 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
14°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
12°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 24 oktober 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
18°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
12°C
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 25 oktober 2017
dag
Meest bewolkt
Meest bewolkt
18°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Meest bewolkt
Meest bewolkt
9°C
windsnelheid: 4 km/h ZZW
Windstoten: 7 km/h
Verwachting 26 oktober 2017
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
17°C
windsnelheid: 4 km/h ZW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Bewolkt
Bewolkt
11°C
windsnelheid: 4 km/h WZW
Windstoten: 7 km/h
 

Archief

CD&V nodigt uit : Info-avond heraanleg van de Bredabaan

Dat de Bredabaan in Merksem zal heringericht worden is al lang geen nieuws meer. Deze uitvoering is een omvangrijke project. Aanvankelijk werden de nodige budgetten voorzien voor 2011. Over de stand van zaken zal Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort zal hieromtrent toelichting geven, op woensdag 25 maart 2009 te 20u. De avond gaat door in het Ontmoetingscentrum MerksemDok, Emiel Lemineurstraat 72-74 te Merksem.

Na overleg met alle betrokkenen is een betere afstemming bekomen met andere wegenwerken uit het Masterplan Antwerpen. Een vervroegde uitvoering van de heraanleg van de Bredabaan in Merksem als belangrijke winkelstraat is wenselijk. Met de herinrichting is voor de Bredabaan als radiale weg nadien een belangrijke rol op lokaal niveau weggelegd. De functie van verbindingsweg wordt overgenomen door de E19 als hoofdweg.

De Bredabaan kan als hoofdstraat ingericht worden als aan bepaalde randvoorwaarden wordt voldaan. Deze maken deel uit van het masterplan Antwerpen Mobiel.
In de buurt van de E19 wordt het geluidsniveau opgevolgd. Een verhoogde verkeersdrukte op de autosnelweg en een onvoldoende groenscherm langs de autosnelweg maken stappen naar een afdoende oplossing voor de geluidsoverlast in deze omgeving nodig.

Geef een reactie