Weer

Merksem
24 april 2018, 12:09
Meest bewolkt
Meest bewolkt
12°C
gevoelstemperatuur: 10°C
luchtdruk: 1020 mb
vochtigheid: 76%
windsnelheid: 14 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
zonsopgang: 6:28
zonsondergang: 20:53
Verwachting 24 april 2018
dag
Stortbuien
Stortbuien
16°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
11°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 25 april 2018
dag
Deels zonnig met onweersbuien
Deels zonnig met onweersbuien
15°C
windsnelheid: 11 km/h W
Windstoten: 18 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
7°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 26 april 2018
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
14°C
windsnelheid: 11 km/h W
Windstoten: 18 km/h
nacht
Meest bewolkt
Meest bewolkt
6°C
windsnelheid: 4 km/h ZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 27 april 2018
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
14°C
windsnelheid: 4 km/h Z
Windstoten: 7 km/h
nacht
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
6°C
windsnelheid: 0 km/h NNW
Windstoten: 7 km/h
Verwachting 28 april 2018
dag
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
17°C
windsnelheid: 7 km/h O
Windstoten: 11 km/h
nacht
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
10°C
windsnelheid: 7 km/h O
Windstoten: 14 km/h
 

Archief

Aan elkaar gekoppelde trams van 60 meter lang

Vanaf vandaag rijdt in Antwerpen voor het eerst een dubbele, gekoppelde Hermelijntram in dienst uit. Die zal 60 meter lang zijn, veel langer dan de Albatrostrams. De lijn voorziet speciale stickers op het voertuig om het andere verkeer te waarschuwen. De tram vertrok deze ochtend voor het eerst en rijdt op de drukste lijn van het land, lijn 3 tussen Merksem en Zwijndrecht.

De tram rijdt vanuit de stelplaats op de Noorderlaan om 6.35 uur uit, spoort vervolgens naar het eindpunt in Zwijndrecht, keert om naar Merksem en rijdt na nog een rit naar Zwijndrecht opnieuw naar de stelplaats. In de namiddag en tijdens weekends wordt er niet mee gereden.

De voorbereidingen voor deze rit lopen al 2 jaar. Er werd een koppeling ontwikkeld en er lopen al enige tijd nachtelijke testritten. Als alles goed verloopt, zal De Lijn in de toekomst nog van deze trams koppelen. Op deze manier verhoogt de capaciteit van het metronet.

Geef een reactie