Heraanleg Laarsebaan

Om veiligheidsredenen is beslist om de Laarsebaan opnieuw in te richten zodat het veiliger is voor alle weggebruikers en bewoners om in de straat te wonen, werken of gewoon te doorkruisen. Als de weersomstandigheden het toelaten wordt er op 26 april gestart met de werken.

Op 10 juni 2010 werd het voorontwerp aan de bewoners getoond in een hoorzitting. In werkgroepen kregen zij de mogelijkheid om hun bezorgdheden te uiten. Deze bezorgdheden werden aan de ontwerpers van het plan doorgegeven. Het definitief ontwerp werd op 19 oktober 2010 getoond aan de bewoners.

Laarsebaan van Nieuwdreef tot Lambrechtshoekenlaan krijgt een rijweg van 6,40m breed in asfalt, parkeerstroken van 2m breed in kassei en voetpaden van minstens 1,50 m breed in grijze betonstraatstenen. Daarnaast komt er een verhoogd kruispunt in zwarte betonstraatstenen en een verkeersplateau en rijwegversmalling aan de school in zwarte betonstraatstenen. Op het einde van de werken zullen er 14 extra parkeerplaatsen zijn en zal men geen verkeerslichten meer vinden aan het kruispunt van de Houthulststraat en Kerkhofblommestraat.

De werken verlopen in 3 fasen. Fase 1 omvat parkeerstroken, fiets- en voetpaden even kant en loopt van 26 april tot augustus. Fase 2 gaat over de heraanleg van de parkeerstroken, fiets- en voetpaden oneven kant. Fase 2 start normaal gezien in augustus en loopt tot oktober. Daarna is er de 3de fase waarbij de asfaltering van de rijweg en de aanleg van de verhoogde inrichtingen wordt aangepakt. De laatste fase loopt van oktober tot en met november.

Natuurlijk brengen werken wat hinder met zich mee. Tijdens de eerste en tweede fase zal de Laarsebaan enkelrichting worden naar Lambrechtshoekenlaan met een snelheid die beperkt wordt tot 30 km/u. Tijdens de laatste fase wordt de Laarsebaan afgesloten tussen De Vlasschardstraat en Kerkhofblommestraat. Op het moment, afhankelijk van de weersomstandigheden, dat men de asfaltering doet zal de weg voor 2 à 3 dagen afgelsoten worden van de Nieuwdreef tot de Lambrechtshoekenlaan.

Een reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.