Man (47) levensgevaarlijk gewond bij brand in appartement

Zaterdagavond omstreeks 20.50 uur raakte een 47-jarige man uit Arendonk levensgevaarlijk gewond bij een brand in een appartement aan de Victor Govaerslaan.

De man was samen met zijn vriendin (50) en haar dochter (18) in de woonkamer. De man wilde de sierhaard bijvullen met een potje bio-ethanol. Omdat de haard nog heet was, ontplofte het potje vermoedelijk en ontstond er een steekvlam die de man zijn kleren en de zetel in vuur zette.

De MUG en verschillende ziekenwagens kwamen ter plaatse om de slachtoffers over te brengen naar het Stuivenbergziekenhuis. De man was er het ergst aan toe. Hij liep zware brandwonden op. Volgens de laatste informatie verkeert hij in levensgevaar. Zijn vriendin was in shock. Zo ook haar dochter die ook brandwonden opliep aan de rug. Beiden konden nog niet verhoord worden.

De politie liet het gelijkvloerse appartement verzegelen zodat het federaal gerechtelijk labo zondag een onderzoek kan uitvoeren.

De bewoners hadden verschillende huisdieren. De vijf katten worden tijdelijk opgevangen door de buren. Drie honden werden overgebracht naar het dierenasiel en twee slangen naar het opvangcenrum in Brasschaat.

Bron Lokale Politie Antwerpen

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.