Weer

Merksem
19 november 2017, 13:01
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
8°C
gevoelstemperatuur: 4°C
luchtdruk: 1020 mb
vochtigheid: 81%
windsnelheid: 11 km/h W
Windstoten: 11 km/h
zonsopgang: 8:06
zonsondergang: 16:49
Verwachting 19 november 2017
dag
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
9°C
windsnelheid: 7 km/h WNW
Windstoten: 22 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
3°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 20 november 2017
dag
Regen
Regen
11°C
windsnelheid: 14 km/h ZW
Windstoten: 22 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
9°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 22 km/h
Verwachting 21 november 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
12°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
9°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 22 november 2017
dag
Meest bewolkt
Meest bewolkt
13°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 22 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
9°C
windsnelheid: 11 km/h ZZW
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 23 november 2017
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
16°C
windsnelheid: 14 km/h ZZW
Windstoten: 25 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
11°C
windsnelheid: 11 km/h ZZW
Windstoten: 14 km/h
 

Archief

Mobiliteit op de Bredabaan

Het VFG, de vereniging voor personen met een handicap, ging woensdag op pad door Merksem in het kader van het mobiliteitsonderzoek Jeugd GePoSitioneerd. Een onderzoek waarbij men de verkeersveiligheid en toegankelijkheid rond jeugdlokalen in kaart wil brengen. Mobiliteitscentrum Mobiel 21, IMOB van de Universiteit Hasselt en de Vlaamse Vereniging Jeugddiensten en –consulenten (VVJ) doen een onderzoek naar de verkeersveiligheid rond en toegankelijkheid van jeugdlokalen. Jongeren kijken namelijk vaak op een andere manier naar het verkeer. Ze nemen veel minder de auto, gebruiken meer de fiets of gaan te voet. De problemen die zij ondervinden, worden meestal door verkeersdeskundigen niet opgemerkt.

Eén groepje van VFG, vergezeld door een rolstoelpatiënt,  was woensdag op pad in Merksem. Aan de hand van gps, camera en fototoestel werden storende factoren langs de Bredabaan, zoals een te hoge stoep, een tekort aan zebrapaden en allerhande obstakels op de weg geregistreerd. De resultaten zullen worden gebundeld op een website waar op een kaartje alle gevaarlijke of onaangepaste plekken in het rood worden aangegeven. Gemeenten kunnen dit gebruiken om een oplossing worden gezocht.

Geef een reactie