Weer

Merksem
24 juli 2017, 2:37
Stortbuien
Stortbuien
15°C
gevoelstemperatuur: 14°C
luchtdruk: 1010 mb
vochtigheid: 82%
windsnelheid: 4 km/h ZW
Windstoten: 4 km/h
zonsopgang: 5:56
zonsondergang: 21:41
Verwachting 24 juli 2017
dag
Stortbuien
Stortbuien
19°C
windsnelheid: 7 km/h NW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Deels bewolkt met buien
Deels bewolkt met buien
14°C
windsnelheid: 11 km/h NNW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 25 juli 2017
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
20°C
windsnelheid: 11 km/h N
Windstoten: 11 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
14°C
windsnelheid: 4 km/h NNW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 26 juli 2017
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
24°C
windsnelheid: 7 km/h WNW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Regen
Regen
17°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 27 juli 2017
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
22°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
14°C
windsnelheid: 4 km/h ZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 28 juli 2017
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
22°C
windsnelheid: 11 km/h W
Windstoten: 18 km/h
nacht
Meest helder
Meest helder
14°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
 

Archief

Mobiliteit op de Bredabaan

Het VFG, de vereniging voor personen met een handicap, ging woensdag op pad door Merksem in het kader van het mobiliteitsonderzoek Jeugd GePoSitioneerd. Een onderzoek waarbij men de verkeersveiligheid en toegankelijkheid rond jeugdlokalen in kaart wil brengen. Mobiliteitscentrum Mobiel 21, IMOB van de Universiteit Hasselt en de Vlaamse Vereniging Jeugddiensten en –consulenten (VVJ) doen een onderzoek naar de verkeersveiligheid rond en toegankelijkheid van jeugdlokalen. Jongeren kijken namelijk vaak op een andere manier naar het verkeer. Ze nemen veel minder de auto, gebruiken meer de fiets of gaan te voet. De problemen die zij ondervinden, worden meestal door verkeersdeskundigen niet opgemerkt.

Eén groepje van VFG, vergezeld door een rolstoelpatiënt,  was woensdag op pad in Merksem. Aan de hand van gps, camera en fototoestel werden storende factoren langs de Bredabaan, zoals een te hoge stoep, een tekort aan zebrapaden en allerhande obstakels op de weg geregistreerd. De resultaten zullen worden gebundeld op een website waar op een kaartje alle gevaarlijke of onaangepaste plekken in het rood worden aangegeven. Gemeenten kunnen dit gebruiken om een oplossing worden gezocht.

Geef een reactie