Weer

Merksem
30 mei 2017, 14:55
Deels zonnig
Deels zonnig
22°C
gevoelstemperatuur: 24°C
luchtdruk: 1020 mb
vochtigheid: 56%
windsnelheid: 22 km/h W
Windstoten: 22 km/h
zonsopgang: 5:34
zonsondergang: 21:47
Verwachting 30 mei 2017
dag
Deels zonnig met onweersbuien
Deels zonnig met onweersbuien
24°C
windsnelheid: 14 km/h WNW
Windstoten: 32 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
13°C
windsnelheid: 7 km/h NNW
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 31 mei 2017
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
23°C
windsnelheid: 7 km/h WNW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Meest helder
Meest helder
9°C
windsnelheid: 4 km/h WNW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 1 juni 2017
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
25°C
windsnelheid: 4 km/h WZW
Windstoten: 7 km/h
nacht
Helder
Helder
13°C
windsnelheid: 4 km/h ZW
Windstoten: 7 km/h
Verwachting 2 juni 2017
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
28°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
17°C
windsnelheid: 4 km/h WZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 3 juni 2017
dag
Onweer
Onweer
22°C
windsnelheid: 7 km/h ZZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
11°C
windsnelheid: 7 km/h ZO
Windstoten: 14 km/h
 

Archief

Mobiliteit op de Bredabaan

Het VFG, de vereniging voor personen met een handicap, ging woensdag op pad door Merksem in het kader van het mobiliteitsonderzoek Jeugd GePoSitioneerd. Een onderzoek waarbij men de verkeersveiligheid en toegankelijkheid rond jeugdlokalen in kaart wil brengen. Mobiliteitscentrum Mobiel 21, IMOB van de Universiteit Hasselt en de Vlaamse Vereniging Jeugddiensten en –consulenten (VVJ) doen een onderzoek naar de verkeersveiligheid rond en toegankelijkheid van jeugdlokalen. Jongeren kijken namelijk vaak op een andere manier naar het verkeer. Ze nemen veel minder de auto, gebruiken meer de fiets of gaan te voet. De problemen die zij ondervinden, worden meestal door verkeersdeskundigen niet opgemerkt.

Eén groepje van VFG, vergezeld door een rolstoelpatiënt,  was woensdag op pad in Merksem. Aan de hand van gps, camera en fototoestel werden storende factoren langs de Bredabaan, zoals een te hoge stoep, een tekort aan zebrapaden en allerhande obstakels op de weg geregistreerd. De resultaten zullen worden gebundeld op een website waar op een kaartje alle gevaarlijke of onaangepaste plekken in het rood worden aangegeven. Gemeenten kunnen dit gebruiken om een oplossing worden gezocht.

Geef een reactie