Laatste reacties

Weer

Merksem
23 januari 2018, 9:04
Meest bewolkt
Meest bewolkt
8°C
gevoelstemperatuur: 4°C
luchtdruk: 1020 mb
vochtigheid: 75%
windsnelheid: 14 km/h ZZW
Windstoten: 14 km/h
zonsopgang: 8:32
zonsondergang: 17:16
Verwachting 23 januari 2018
dag
Stortbuien
Stortbuien
10°C
windsnelheid: 11 km/h ZZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
9°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 24 januari 2018
dag
Meest bewolkt met regen
Meest bewolkt met regen
13°C
windsnelheid: 14 km/h ZZW
Windstoten: 22 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
8°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 22 km/h
Verwachting 25 januari 2018
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
9°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 18 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
4°C
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 26 januari 2018
dag
Bewolkt
Bewolkt
8°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
2°C
windsnelheid: 7 km/h WNW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 27 januari 2018
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
7°C
windsnelheid: 7 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Meest bewolkt
Meest bewolkt
4°C
windsnelheid: 11 km/h ZW
Windstoten: 14 km/h
 

Archief

Mobiliteit op de Bredabaan

Het VFG, de vereniging voor personen met een handicap, ging woensdag op pad door Merksem in het kader van het mobiliteitsonderzoek Jeugd GePoSitioneerd. Een onderzoek waarbij men de verkeersveiligheid en toegankelijkheid rond jeugdlokalen in kaart wil brengen. Mobiliteitscentrum Mobiel 21, IMOB van de Universiteit Hasselt en de Vlaamse Vereniging Jeugddiensten en –consulenten (VVJ) doen een onderzoek naar de verkeersveiligheid rond en toegankelijkheid van jeugdlokalen. Jongeren kijken namelijk vaak op een andere manier naar het verkeer. Ze nemen veel minder de auto, gebruiken meer de fiets of gaan te voet. De problemen die zij ondervinden, worden meestal door verkeersdeskundigen niet opgemerkt.

Eén groepje van VFG, vergezeld door een rolstoelpatiënt,  was woensdag op pad in Merksem. Aan de hand van gps, camera en fototoestel werden storende factoren langs de Bredabaan, zoals een te hoge stoep, een tekort aan zebrapaden en allerhande obstakels op de weg geregistreerd. De resultaten zullen worden gebundeld op een website waar op een kaartje alle gevaarlijke of onaangepaste plekken in het rood worden aangegeven. Gemeenten kunnen dit gebruiken om een oplossing worden gezocht.

Geef een reactie