Weer

Merksem
21 juli 2018, 15:26
Deels zonnig
Deels zonnig
26°C
gevoelstemperatuur: 26°C
luchtdruk: 1010 mb
vochtigheid: 41%
windsnelheid: 14 km/h WNW
Windstoten: 14 km/h
zonsopgang: 5:51
zonsondergang: 21:46
Verwachting 21 juli 2018
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
27°C
windsnelheid: 11 km/h NNW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
15°C
windsnelheid: 7 km/h NW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 22 juli 2018
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
27°C
windsnelheid: 7 km/h NW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
16°C
windsnelheid: 4 km/h WNW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 23 juli 2018
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
29°C
windsnelheid: 4 km/h WNW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Helder
Helder
18°C
windsnelheid: 4 km/h N
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 24 juli 2018
dag
Af en toe bewolking
Af en toe bewolking
31°C
windsnelheid: 4 km/h O
Windstoten: 7 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
19°C
windsnelheid: 4 km/h NNW
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 25 juli 2018
dag
Deels zonnig
Deels zonnig
30°C
windsnelheid: 7 km/h NW
Windstoten: 11 km/h
nacht
Meest helder
Meest helder
18°C
windsnelheid: 4 km/h NNW
Windstoten: 11 km/h
 

Archief

Mobiliteit op de Bredabaan

Het VFG, de vereniging voor personen met een handicap, ging woensdag op pad door Merksem in het kader van het mobiliteitsonderzoek Jeugd GePoSitioneerd. Een onderzoek waarbij men de verkeersveiligheid en toegankelijkheid rond jeugdlokalen in kaart wil brengen. Mobiliteitscentrum Mobiel 21, IMOB van de Universiteit Hasselt en de Vlaamse Vereniging Jeugddiensten en –consulenten (VVJ) doen een onderzoek naar de verkeersveiligheid rond en toegankelijkheid van jeugdlokalen. Jongeren kijken namelijk vaak op een andere manier naar het verkeer. Ze nemen veel minder de auto, gebruiken meer de fiets of gaan te voet. De problemen die zij ondervinden, worden meestal door verkeersdeskundigen niet opgemerkt.

Eén groepje van VFG, vergezeld door een rolstoelpatiënt,  was woensdag op pad in Merksem. Aan de hand van gps, camera en fototoestel werden storende factoren langs de Bredabaan, zoals een te hoge stoep, een tekort aan zebrapaden en allerhande obstakels op de weg geregistreerd. De resultaten zullen worden gebundeld op een website waar op een kaartje alle gevaarlijke of onaangepaste plekken in het rood worden aangegeven. Gemeenten kunnen dit gebruiken om een oplossing worden gezocht.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.