Weer

Merksem
27 april 2018, 10:21
Zonnig
Zonnig
11°C
gevoelstemperatuur: 12°C
luchtdruk: 1010 mb
vochtigheid: 66%
windsnelheid: 4 km/h ZO
Windstoten: 4 km/h
zonsopgang: 6:23
zonsondergang: 20:58
Verwachting 27 april 2018
dag
Stortbuien
Stortbuien
17°C
windsnelheid: 7 km/h Z
Windstoten: 14 km/h
nacht
Stortbuien
Stortbuien
9°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 18 km/h
Verwachting 28 april 2018
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
16°C
windsnelheid: 7 km/h N
Windstoten: 11 km/h
nacht
Bewolkt
Bewolkt
7°C
windsnelheid: 7 km/h ONO
Windstoten: 11 km/h
Verwachting 29 april 2018
dag
Regen
Regen
14°C
windsnelheid: 11 km/h NNO
Windstoten: 14 km/h
nacht
Meest bewolkt met buien
Meest bewolkt met buien
9°C
windsnelheid: 7 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
Verwachting 30 april 2018
dag
Regen
Regen
12°C
windsnelheid: 29 km/h ZZW
Windstoten: 68 km/h
nacht
Deels bewolkt met buien
Deels bewolkt met buien
4°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 32 km/h
Verwachting 1 mei 2018
dag
Deels zonnig met buien
Deels zonnig met buien
11°C
windsnelheid: 11 km/h WZW
Windstoten: 14 km/h
nacht
Deels bewolkt
Deels bewolkt
3°C
windsnelheid: 4 km/h ZW
Windstoten: 11 km/h
 

Archief

Mobiliteit op de Bredabaan

Het VFG, de vereniging voor personen met een handicap, ging woensdag op pad door Merksem in het kader van het mobiliteitsonderzoek Jeugd GePoSitioneerd. Een onderzoek waarbij men de verkeersveiligheid en toegankelijkheid rond jeugdlokalen in kaart wil brengen. Mobiliteitscentrum Mobiel 21, IMOB van de Universiteit Hasselt en de Vlaamse Vereniging Jeugddiensten en –consulenten (VVJ) doen een onderzoek naar de verkeersveiligheid rond en toegankelijkheid van jeugdlokalen. Jongeren kijken namelijk vaak op een andere manier naar het verkeer. Ze nemen veel minder de auto, gebruiken meer de fiets of gaan te voet. De problemen die zij ondervinden, worden meestal door verkeersdeskundigen niet opgemerkt.

Eén groepje van VFG, vergezeld door een rolstoelpatiënt,  was woensdag op pad in Merksem. Aan de hand van gps, camera en fototoestel werden storende factoren langs de Bredabaan, zoals een te hoge stoep, een tekort aan zebrapaden en allerhande obstakels op de weg geregistreerd. De resultaten zullen worden gebundeld op een website waar op een kaartje alle gevaarlijke of onaangepaste plekken in het rood worden aangegeven. Gemeenten kunnen dit gebruiken om een oplossing worden gezocht.

Geef een reactie